سلام خسته نباشید

سوالم اینه که اگر زن طلاق بخواد  چه کار باید بکنه؟

1 پاسخ مشاورین

  •  راه طلاق و دلایل و شرایط طلاق به درخواست زوجه (زن)

    اول: 

    طلاق توافقی

    دوم:

    طلاق با حق طلاق(وکالت طلاق)

    سوم:

    اثبات یکی از شرط های مندرج در سند ازدواج. می توانید سند نکاحیه خود را مطالعه کنید ۱۲ شرط عقدنامه در آن به صورت چاپی گنجانده شده است سپس با وکیل مجرب مشاوره حقوقی کنید تا مشخص گردد کدامیک از آنها مناسب شرایط شما برای درخواست طلاق است. این راه به غیر توافقی و داشتن حق طلاق کامل، بهترین روش است زیرا در صورت اثبات یکی از این دوازده مورد بر طبق شرط چاپی عقدنامه زن وکیل در طلاق از جانب شوهر همراه با قبول بذل خواهد بود.

    چهارم:

    اثبات عسر و حرج زن هم از دیگر دلایل طلاق به استناد ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی است. عسر و حرج یعنی به وجود آمدن وضعیتی که ادامه زندگی را برای زوجه با مشقت همراه ساخته و تحمل آن مشکل باشد.

    عمده و مهمترین موضوعاتی که زن به استناد عسر و حرج  می تواند طلاق بگیرد به شرح ذیل است:اعتیاد مضر شوهرنپرداختن نفقه حداقل به مدت ۶ ماهمریضی سخت علاج شوهرامراض مقاربتی شوهربچه دار نشدن زوجترک زندگی توسط زوجازدواج مجدد بدون رضایت همسر اولمحکومیت شوهر به زندان بالای ۵ سال یا ارتکاب به جرایمی که بر خلاف شان زوجه استسورفتار و سو معاشرت ( ضرب و جرح، توهین،… )عدم تهیه مسکن برای مدت غیر متعارفاثبات خیانت همسر در دادگاهبا شرایطی کراهت شدید زوجه همراه با بذل کل مهریهبلاتکلیف رها کردن زوجهنداشتن رابطه جنسی برای مدت غیر متعارف یا نوع متعارفمشکلات زناشویی ناشی از عیوب مردرابطه جنسی غیر متعارفبا شرایطی دوری طولانی زوجین از همدیگر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *